זיהוי דיבור – המהפכה של סירי Siri

מערכת הזיהוי הקולי של סירי – Siri שולבה לפני כ-6 שנים בכל מכשיר אייפון חדש ואפשרה יכולת מרשימה של שליטה באייפון באמצעות דיבור בלבד. סירי שינתה לחלוטין את הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם המכשירים שלנו, והפכה למובילה עולמית בזכות היכולת שלה להבין, ללמוד ולהגיב לשפה טבעית באופן מדויק ואינטואיטיבי.

כיום, כמעט כולם מבינים שמערכות כמו Siri מהוות תחליף למקלדת ולמקשי הסמארטפונים ומספקות חוויית משתמש חדשה, מהירה ונוחה יותר.

לארי רבינר וטכנולוגיית הדיבור

לארי רבינר פיתח בעבר הרחוק את טכנולוגיית זיהוי והבנת הדיבור והסביר שממשק הקולי של חוויית משתמש UX יחליף בעתיד את התפריטים הרגילים ואת תהליך ההקלדה מצד המשתמש.

חלפו שנים רבות מאז הפיתוח של לארי רבינר ועד להצלחה של סירי Siri, שהייתה בעבר חזון מדע בדיוני והפכה כיום לאייקון טכנולוגי בשירותי זיהוי והבנת דיבור.

מערכות זיהוי דיבור קולי

עליית הביקוש בישראל למערכות קוליות

כעת, אנו ב-Dogma מבחינים שגם בישראל החלה דרישה מואצת של לקוחותינו למערכות ואפליקציות בתחומים:

  • Voice Understanding – מערכות הבנה קולית.
  • Voice Recognition – מערכות זיהוי קולי.
  • Voice Conversation – מערכות תגובה קולית.
  • Bot – מערכות בוט / בוטים* (אינטליגנציה מלאכותית) ואיסוף מידע.

*בוטים יכולים לאסוף מידע, לבצע מטלות פשוטות או מורכבות ואף לתקשר בשפות רבות עם משתמשים בשר ודם באמצעות אינטליגנציה מלאכותית שמתקשרת עם אנשים.

ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמה גדולה בתחום זה, ומחקרים רבים מצביעים על אופטימיות מרחיקת לכת בתחומי ה-Voice Recognition, Voice Conversation, Speech Recognition, Speech Understanding.

המהפכה שמובילה סירי

פרופ' לארי רבינר, שמרצה ברחבי העולם על התחום שהוא בעצמו יצר, מצהיר ללא הרף:

"המחשב או הסמארטפון שומעים הכול!"

בראיון ל"כלכליסט" אמר רבינר:

"נותר כעת רק לאמן את המכשירים הרבים (מחשבים, סמארטפונים) להבין אותנו יותר טוב. האוזן האנושית התפתחה לשמוע תדרים מסוימים, וכעת גם המחשב לומד גם להבין מה אנחנו אומרים וגם איך לשמוע."

סירי, שבתחילת דרכה הייתה בגדר ניסוי שאפתני, הצליחה לממש את חזון הבינה המלאכותית והיא היום סמל לחדשנות ולשירות מתקדם למשתמשים.

לא רק סירי, מערכת הזיהוי הקולי של Onvego

לאחרונה התחלנו להטמיע את המערכת שלנו בתהליכים רבים של פיתוח אפליקציות קוליות:

  • בתחומי התיירות – חיפוש טיסות ומלונות.
  • בתחומי החינוך – למידה ושיפור כישורי שפה.
  • בתחומי שירות לקוחות – מוקדי שירות לקוחות ומידע ללקוח.
  • ועוד…

התוצאה המרשימה ביותר של המערכת היא שהניסוחים שמאפשרים ביצוע פעולות בסמארטפון או במחשב אינם צריכים להיות קבועים ומוגדרים מראש. המערכת מזהה גם את הרצונות והבקשות של המשתמשים בדיבור טבעי וניסוח חופשי.

בימים אלו לומדת המערכת להבין את העדפות המשתמש. לדוגמה, אם המשתמש נוהג לטוס הרבה ללונדון, ניתן יהיה לשייך לו מידע לגבי טיסות, מלונות, הופעות וכד'.

לפרטים בנושא מערכות זיהוי דיבור – אנא צרו קשר: עידית 03-5755477 (שלוחה 2)