פיתוח חווית משתמש UX והנגשה לאפליקציות הוא חלק מתהליך אפיון ועיצוב חוויית המשתמש באפליקציה הנועד
לסייע ללקויי ראייה וכבדי שמיעה לחוות את האפליקציה בצורה אופטימלית כך שיוכלו לקרוא ולהבין את התוכן היטב.
למעשה, כאשר מדובר באוכלוסייה המונה מעל ל-600,000 אנשים בעלי לקויות ראייה וכבדי שמיעה המתקשים לצרוך
את התוכן שיש לכם להציע, אין ספק כי מדובר בפספוס של קהל יעד פוטנציאלי אשר אינו יכול לגשת אל אפליקציה
שלא הונגשה עבורם.
מדוע כדאי להנגיש את האפליקציה עבור אוכלוסיות מיוחדות?
כאשר מדובר בחוק המספרים הגדולים הכולל מאות אלפי אנשים עם לקויות ראייה ושמיעה בישראל, מדובר למעשה
בנתח משמעותי של משתמשים אשר יכולים להפוך מצרכני תוכן חינמי באפליקציה שלכם ללקוחות רוכשים בפועל
וכשמדובר במספר מוצרים ויותר ושירותים מתמשכים, אורך חיי לקוח יכול להיות חודשים ואף שנים.
חווית משתמש UX והנגשה לאפליקציות – התהליך
כחלק מתהליך בניית האפליקציה והנגשתה, מעצבי חווית המשתמש צריכים לשרטט את הבריף עבור נראות האפליקציה
ועיצוב המסכים השונים.
כך למשל, על מנת שניתן יהיה לקרוא ולהבין היטב את הטקסטים המופיעים במסכים השונים, יש לעשות שימוש
בפונטים קריאים יותר ובטקסט גדול ומודגש על מנת להקל על חוויית הקריאה שלהם באפליקציה.
כמו כן, במידה ומדובר באפליקציה אשר עושה שימוש במדיה עשירה כגון קבצי שמע וסרטונים, חשוב להוסיף כתוביות
ולהגביר את עוצמת השמע באמצעות תוספות מובנות להגשת האפליקציה בכדי להם חוויית משתמש טובה יותר.
___________________
בשנים האחרונות השקענו ב-Dogma את מירב מרצנו בפיתוח מערכות זיהוי קול. הייעוד של הפיתוח החל ממקום של
לתת פתרון הנגשעבור עיוורים באמצעות:Voice Recognition, Speech Understanding, Speech Recognition.
כיום יש לנו מוצר מוגמר (Onvego) שהינו מערכת חכמה המאפשרת לכל עיוור או לקויי ראיה ׳לשוחח׳ עם כל אתר אינטרנט,
מערכות טכנולוגיות, וכמובן אפליקציות למובייל ולאינטרנט למיניהן.
בנוסף, ניתן לבצע פקודות באמצעות דיבור אל האפליקציה או האתר ואף לקבל תשובות !
לאחרונה, הבינו כולם שלא רק לקויי ראיה ועיוורים זקוקים לטכנולוגיה הזאת שהרי מסתבר שגם מי שרואה 6:6 מעדיף
לדבר אל האפליקציה/האתר/המכשירים הסובבים אותו (מחשב,טאבלט, טלפון נייד וכו׳).
___________________
חווית משתמש מותאמת לכל האוכלוסיות לשיפור ואופטימיזציה עבור לידים ולקוחות
בשלבי אפיון חווית המשתמש באפליקציה ניתן לקבל את הנתונים אודות קהל הלקוחות הפוטנציאלים כגון, מיקום דמוגרפי,
מין, גיל, מצב סוציואקונומי, מצב בריאותי וכו'.
בניית הפרופילים של הלקוחות שלכם הפוטנציאלים שלכם תעזור לכם לדעת כיצד לאפיין את האפליקציה כך שתוכל לדבר אליהם
בשפה שלהם.
השפה הזו היא למעשה השילוב של אופן כתיבת התכנים, מבנה האפליקציה ועד בחירת הצבעים ושימוש באלמנטים הגרפיים
כגון טקסטורות ואיורים שונים.
מדוע זה חשוב לדבר בשפת הלקוח?
כאשר אנו בוחרים לפנות אל הלקוח במילים אשר בהן הוא עושה שימוש לעיתים קרובות יותר, הסיכויים שלו להפוך ללקוח
גדלים בהתאם.
יתרה מכך, השימוש בטקסטורות ובאלמנטים הגרפיים המופיעים באפליקציה יכולים ליצור אצלו הזדהות או מנגד סלידה
משימוש באפליקציה בהתאם לבחירת המיקוד באפיון חוויית המשתמש לאוכלוסיות אלו ואחרות.
מעוניינים להנגיש את האפליקציה ולקבל יותר פניות מלקוחות?
התקשרו אלינו לקבל פרטים נוספים.
טלפון: 03-5755477